31 december 2010

Summa summarum

2010 har nått sitt slut. Krasst kan man säga att det började med Haiti-katastrofen och slutade med terrorhot i Sverige.

...och däremellan var det också en massa otäckheter, som Eyjafjallajökulls utbrott och jordbävning i Kina, Chile, Turkiet (och en massa andra ställen). Förtroenden har raserats, t ex genom Uppsalas fd länspolismästare som avslöjadess för sexualbrott och Röda korsets fd kommunikationsdirektör som dömdes till fängelse för grovt bedrägeri. 33 gruvarbetare blev instängda efter gruvras i dryga två månader, Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen...jämmer och elände!

Vidare så såldes Saab till Spyker och Volvo till Geely, en prinsessa bröt förlovningen och en annan gifte sig, värnplikten avskaffades, "vuvuzela " blev ett nytt skällsord genom fotbolls-vm  i Sydafrika, 50-öringen avskaffades...ja en massa har hänt förstås och det mest som rapporteras i media är ju just av negativ art, därav detta ganska deppiga inlägg.

På det personliga planet, när jag ändå är inne på tråkigheter, så saknar jag min farmor, som efter ett långt och innehållsrikt liv lämnade oss i somras. Men hon finns i våra minnen för alltid, så klart.
I övrigt har livet rullat på med jobb och fritid. Vår lilla två-åring blev tre, min "bonus-dotter" fyllde 18 och tog körkort dagen efter och min syster fyllde 30....och denna blogg föddes! - stora händelser, vill jag lova!

2010 läggs till handlingarna och vi "vänder blad och ser framåt"! (just ja, det var ju också en historia i sig...). Gott Nytt År folks!

Inga kommentarer: