27 december 2010

Förpackat


I dessa tider när inslagna klappar är högst aktuellt passar jag på att visa lite snygga förpackningar jag hittat på nätet. I höstas stiftade jag bekantskap med lifestyle-butiken Blueberry, tack vare min vän Maria. Där dignar väggarna av snygga förpackningar, och precis som Saltå Kvarns produkter får de mig att stanna upp och bara njuta av färgerna och formerna.
 Nedan är en förpackning med grönt te  som fick följa med hem därifrån. Jag älskar de där matta, sträva pappersförpackningarna som är gjorda med stor omsorg. Då spelar inte innehållet så stor roll, men i detta fall var även det toppengott!
Här är några andra förpackningar att njuta av via Cap&Design (vem kunde tro att cement kunde vara så snyggt?) och här är en massa annat snyggt (kolla in kassarna med handtag som flätor). Med sådana här förpackningarna behöver inte julklapparna slås in!



Foto från Blueberry

Inga kommentarer: