22 december 2010

Dan före dan före Dopparedan! Självklart känns julen annorlunda när man är vuxen mot när man var barn. Men även som vuxen kan man uppleva julen på olika sätt från år till år. Jag brukar alltid vara rätt stressad och alltid ha några klappar kvar att köpa i sista minuten. Allt ska fixas hit och dit. Maten ska handlas och recept ska kollas upp och julgodis ska göras och granen ska klädas och man ska köpa kläder att ha på julmiddagen och bla bla bla....

Det som är så konstigt med denna julen (än så länge, ska väl tilläggas) är att jag inte känner den där stressen. Jag har gjort en sorts julgodis, granen fixade vi vid typ andra advent (plast förstås), julklapparna blev jag helt klar med för en vecka sedan, någon ny topp hittar jag säkert på HM i morgon när vi ändå ska handla julmaten. Fast egentligen har jag hur mycket som helst kvar att göra. Till exempel är det bara badrummet som är ordentligt julstädat än, resten är kvar. Men jag är ÄNDÅ INTE STRESSAD. Fattar inte. Fast skönt är det allt.

Ett litet julkort till er kära läsare:

Inga kommentarer: